MINIGHID DE ÎNGRIJIRE A ANIMALELOR DE COMPANIE

 

IMG_3907

O nouă zi de școală, o altă activitate la care am participat. Astăzi, elevi din mai multe clase din ciclul primar,  însoțiți de către doamnele învățătoare, s-au  adunat în sala de festivități.

L-am avut ca oaspete de domnul doctor veterinar Adrian Ungureanu.

Dumnealui ne-a prezentat un interesant

IMG_3906

Am aflat multe informații despre două animale îndrăgite: câinele și pisica.

Deja știam despre câine că este cel mai bun prieten al omului și că a fost domesticit din lup.

Este un animal jucăuș și devotat stăpânului său. De aceea, omul îl folosește la pază, la vânătoare, drept animal de companie, pentru îndrumarea orbilor și a persoanelor cu alte handicapuri.

Știați că și câinele „merge la școală”? Păi, sigur ați auzit de câinii „polițiști” și de „câinii pompieri”.

Ne-a fost prezentat apoi cel mai elegant animal, pisica. Știm cu toții că prinde șoareci, dar este și un animal de companie întâlnit din ce în ce mai des în casele și apartamentele noastre. Cel mai mult ne-am mirat atunci când am aflat că pisica își menține echilibrul cu ajutorul cozii. Curios, pisica nu doarme profund, doar veghează.

Am primit câteva sfaturi în legătură cu prima zi acasă a animalelor de companie. La început, acestea nu sunt la fel de entuziasmate ca și stăpânul de prezența în noua casă. Le sperie necunoscutul și agitația din jurul lor. Pentru a se acomoda, au nevoie de ajutor, de blândețe și de multă răbdare.

IMG_3919

Am aflat apoi IMG_3920

IMG_3921

Foarte importantă este igiena acestor animale. Au nevoie de ajutorul nostru și de cel al medicului veterinar deoarece ochii, unghiile și urechile lor necesită îngrijire specială.

IMG_3924

 

 

Domnul doctor ne-a vorbit și despre „musafirii nepoftiți” ai animalelor de companie, puricii și căpușele. Căpușele se iau din iarbă, mai ales la câini. Ele conțin o bacterie care pătrunde în sânge și distruge globulele roșii. Atunci animăluțul devine apatic, nu se mai joacă, nu ne mai întâmpina când ajungem acasă, are febră, urina își schimbă culoarea în ruginiu- maro închis.

Am înțeles cu toții că animalul de companie nu este o jucărie de pluș, ci o ființă care are nevoie de îngrijire, dar și de afecțiune, dăruire, dragostea.

Am pus întrebări sau i-am vorbit domnului doctor despre diferite probleme ale animăluțelor noastre. Dumnealui ne-a ascultat și ne-a răspuns cu răbdare.

Întorși în clasă, am vrut neapărat să desenăm animăluțele de acasă sau de la bunici și să arătăm cum le îngrijim.

Nu am un animal de companie și nici nu îmi doresc deoarece am fost mușcată în copilărie de câinele bunicilor. Promit însă să fiu mai atentă și mai răbdătoare cu animăluțele prietenilor.

aug 2015.jpg

Finica Rotaru

Profesor pentru învățământ primar

Liceul Teoretic Jean Monnet

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

