Săptămâna Școala Altfel: Șoala apicolă, Criminalist pentru o zi

 

 

O activitate mult așteptată de copii a fost atelierul Școala apicolă, o interesantă activitate desfășurată cu ajutorul familiei Stoica.

Simpla aranjare a materialelor aduse în clasă a stârnit curiozitatea tuturor.

 

 

Mai întâi am aflat lucruri generale despre structura socială și despre organizarea familiei de albine.

 

 

A urmat polenizarea, o problemă foarte importantă. O albină are 6 piciorușe: două în față, două la mijloc și două în spate. De asemenea, tot corpul ei este acoperit cu niște perișori. Când ajung pe flori să culeagă nectarul, se umplu cu polen și îl împrăștie, făcând astfel polenizarea( ajută plantele să se înmulțească).

 

 

Ne-au fost prezentate mai multe feluri de stupi.

 

 

Foarte interesant a fost cel pregătit în mod special pentru ca noi să putem vedea albinuțele la lucru.

 

 

Am aflat cum se formează săculeții cu polen pe piciorușele din spate și cum încearcă apicultorii să-l adune  cu ajutorul colectorului. Acesta se așază în fața stupului. Albinele încearcă să intre în stup, dar nu pot să treacă cu săculeții de polen, care nu încap prin găurile colectorului. Cu toate acestea, nu se colectează decât cam 30% din ceea ce adună albinele, deoarece au găsit șiretlicuri care să le ajute să se strecoare cu polenul. Au nevoie de el să se hrănească.

 

 

Am văzut câteva din uneltele folosite de către apicultori, dar și produsele stupului.

 

 

 

 

Cel mai mult ne-a plăcut atunci când fiecare copil a fost invitat să guste din delicioasa miere de albine sau din polen.

 

 

La fel de mult ne-am bucurat atunci când am aflat că, prin participarea noastră la acest atelier, am contribuit la strângerea de fonduri pentru un coleg din liceul nostru care suferă de o boală incurabilă.

După o scurtă pauză, a urmat una dintre cele mai așteptate acivități: întâlnirea cu câțiva polițiști de la Institutul Național de Criminalistică. Iată-i pe Cristina, Valentin și Ionuț.

IMG_0237

Ne-au impresionat uniformele, toate instrumentele pe care le-au adus la noi în clasă, dar și fețele lor zâmbitoare și prietenoase pe tot parcursul activității.

 

 

După ce s-au prezentat și ne-au spus cu ce se ocupă, ne-au informat că urmează să aflăm mai multe lucruri despre felul în care ridică amprentele de la fața locului pentru a-i prinde pe cei care săvârșesc diferite infracțiuni: furt, omor, bătaie.

Așa am aflat că există mai multe tipuri de amprente: cele de pe degete ( mai multe forme: arc, cerc, munte), cele palmare, talpare, urme de urechi sau urme de buze. Toate aceste amprente sunt unice. Copiii i-au surprins pe invitați prin răspunsurile pe care le-au dat cu privire la  amprente. Au știut să spună, pentru fiecare tip de amprentă, cum poate să rămână la fața locului.

 

 

Apoi ni s-a explicat cum se procedează pentru ridicarea amprentelor de pe geam sau de pe hârtie. Ba, mai mult, ne-au exemplificat. Prima amprentă a fost chiar a doamnei învățătoare.

 

 

Apoi, pe grupe, copiii și-au pus amprenta pe o foaie de hârtie și  au analizat-o.

 

 

Surpriza de final a fost uriașă. Fiecare a primit o diplomă cu titlul de CRIMINALIST PENTRU O ZI. Semnătura titularului a constat în impresiunea papilară, adică punerea amprentei.

 

 

IMG_0322

Acest atelier interactiv a fost pe placul tuturor. Ne-ar dori să se repete. Mulțumim Institutului Național de Criminalistică din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române, mulțumim Cristinei, lui Ionuț și lui Valentin!

IMG_0314

Finica Rotaru

Profesor pentru învățământul primar

Liceul Teoretic Jean Monnet

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: